روش شناسایی لینک های شکسته در سایت
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


معمولا پیوند های شکسته وقتی که یک url یا لینک به نادرست در وب سایت قرار می‌گیرد ، یا آدرس لینک های جانور عوض می شود ، به وجود می آیند و تاثیر منفی و بدی در بهینه سازی وب سایت دارا هستند تا جایی که میتوانند جایگاه تارنما در گوگل را با خظر مواجه کنند. هنگامی که کاربران یا خزنده های موتور جستجو در حالا بازدید سایت میباشند و بر روی پیوند های شکسته کلیک می کنند ، با یک برگه 404 واکنش می کنند و همین گزینه موجب توقف در‌پی مسیر آنها می گردد که در فایده کاهش بازدید صفحه های و مجال حضور آن‌ها روی سایت موجب افت رتبه وبسایت و اعتبار سایت می گردد. 

دوره آموزش سئو


لینک شکسته چیست؟
لینک و پیوند های شکسته ( broken links ) پیوندهایی هستند که برای بازدید کنندگان پیام نبود برگه هدف را ارسال می کنند و فقط محدود به لینک و پیوند های داخلی هم نیستند و این دربرگیرنده لینک های خارجی که عوض گردیده اند یا آدرس مورد نظر حذف شده نیز است.
در لینک های داخلی شما اشراف و تدبیر کافی را از مجال تغییرات دارید و بلافاصله می‌توانید اقدامات مورد نیاز را اجرا دهید. البته پیوند های خروجی که شما به صفحاتی غیر از دامنه خود می دهید ، می‌توانند کمی دردسر ساز باشند ، چون معمولا شما از تغییر و تحول شیت و آدرس آنان با خبر نمی شوید.
پیوندهای شکسته نه صرفا آزار دهنده است بلکه قادر است به عملکرد هایی که برای سئو انجام داده اید نیز آسیب برساند. نه صرفا کاربران بلکه موتورهای جستجو به شدت از پیوند شکسته متنفر می‌باشند.
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی که به وب سایت شما امداد خواهد کرد: شیوه های لینک و پیوند سازی صحیح برای بهبود بهینه سازی
تاثیرات منفی لینک و پیوند ناقص
یکی راه و روش های جايگاه بندی سایتها در موتورهای جستجو ، خزیدن ربات ها در صفحه های وبسایت میباشد. در شرایطی‌که لینک و پیوند های ناقص یا شکسته در وب سایت شما وجود داشته باشد ، می‌تواند خزنده موتور جستجو را از بررسی و ایندکس تارنما شما منصرف نماید یک کدام از اولین کارهایی که متخصصین seo ما درانجام می دهند ، یافتن هرگونه پیوند خراب و رفع آنهاست.
خطای 404 موجب می شود که کاربران به جای این که از صفحات دیگری در تارنما شما بازدید کنند ، به وبسایت های دیگر مراجعه کنند. یعنی نتوانسته اند اطلاعات مایحتاج خود را از وب سایت شما دریافت کنند که این ادله منفی در تجربیات کاربری خواهد بود. هنگامی که بازدید کنندگان وقت کمتری را در وب سایت شما میگذرانند ، موتورهای جستجو به‌این بهره می رسند که وبسایت شما تجارب کاربری خوبی را ارائه نمی دهد و در نهایت وبسایت به سکو زیر تری تنزل می‌یابد.

بالا رفتن معیار Bounce rate
وجود صفحه ها 404 معیار bounce rate وب سایت را ارتقاء می‌دهد. این فاکتور با زمانی که بازدید کنندگان در صفحه شما می‌گذرانند رابطه مستقیم دارااست و در‌حالتی که که میانگین زمان حضور استفاده کننده روی وب سایت ، مناسب نباشد ، افت جايگاه در گوگل را درپی داراست.

وقتی که بازدیدکنندگان ناراضی در تارنما خود داشته باشید و آن‌ها سریعا وبسایت شما‌را رخنه‌ کنند در سود bounce rate بالاتر خواهد رفت.

براین اساس ، بسیار اساسی است که بازدید کنندگان را هنگام بازدید از سایتتان با ارائه یک تجربه کاربری عالی راضی نگه دارید ، پس هیچ وقت آنها را به سمت لینک های شکسته سوق ندهید.

زمانی گوگل می بیند که بازدید کنندگان در عرض یک سری ثانیه بعداز ورود به سایت ، ورقه را رخنه‌ می کنند ، فرض می کنند که بازدید کنندگان آنچه را که می خواستند پیدا نکردند و این ضربه بدی به رتبه و رده و اعتبار وبسایت شما خواهد زد.

افت رتبه در گوگل
عامل دیگری که در رتبه بندی وبسایت در گوگل تأثیر می گذارد عدم ایندکس شدن برگه شما می باشد. زمانی خزنده های گوگل به ​​یک لینک شکسته می رسند ، را می توان به ضربه زدن به دیوار آجری تشبیه کرد. پیوند شکسته همان کاری را با خزنده ها می کند که دیوار آجری با ضربه وارد شده و این یعنی توقف در روند ایندکس شدن صفحه های وبسایت.

گوگل از عنکبوتهای خود برای خزیدن کلاً وبسایت خود برای جمع اطلاعات با ارزشی که به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست ، به کارگیری می کند.

طرز شناسایی پیوند های شکسته در تارنما
در صورتیکه یک سایت کوچک با تعداد صفحه ها معدود دارید ، به راحتی می توانید پیوند های داخل صفحه ها را رسیدگی کنید و در صورت هرگونه مشکلی آنان را برطرف نمائید. البته در شرایطی که یک سایت تعالی با تعداد صفحه های زیاد دارید می بایست از نرم افزارها و ابزارهای آنلاین مطالعه لینک های صفحه های سایت استفاده نمائید.

خیلی دشوار میباشد که مجموع لینک های وبسایت خود را به صورت دستی پژوهش کنید . برای این شغل ما به شما وبسایت brokenlinkcheck.com را معرفی میکنیم.

این وب سایت شما امداد می کند تا پیوندهای شکسته وب سایت خود را رصد فرمائید و بعد از شناسایی ، اقدام به حذف لینک های ناقص و نقص‌ دار نمایید





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: